Subject: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 kergliiklustee Kooskõlast
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 29 Jul 2025 08:02:06 +0300

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Monday, July 28, 2025 5:29 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>; 
[email-masked]
Subject: RE: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere

Tänan täpsustuste eest!

Ortofoto tõttu tulid failid piisavalt suured, mistõttu on korrigeeritud 
joonised võimalik alla laadida siit:

https://www.dropbox.com/scl/fi/rs4c4ou7xbr04rn6hhtce/24051_Lelle-rdtj-mnt-20154-joonised.asice?rlkey=hui6ax16aoqo21gczebkaqzl0 
<https://www.dropbox.com/scl/fi/rs4c4ou7xbr04rn6hhtce/24051_Lelle-rdtj-mnt-20154-joonised.asice?rlkey=hui6ax16aoqo21gczebkaqzl0&dl=0> 
&dl=0

Palun tagasisdet nende sobivuse osas.

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, July 15, 2025 2:17 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: FW: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere.

Vabandan, et vastus viibis.

Vastused projekteerija küsimustele:

1.	Saame nõustuda kruusakattega riigitee alusel maal.
2.	Piisab kui lisate varasemale projektile „Lelle raudteejaama ja mnt 20154 
Lelle-Vahastu vahelise teelõigu parendamine“ asendiplaani joonise (kus on 
peal ka jalgtee algust ja lõppu tähistavad liiklusmärgid) ning IKÕ plaani. 
Nähtavuskolmnurgad saab kujutada Maa-ameti kaardi väljavõttel.

IKÕ plaani vaatab üle meie maade ekspert.

Kui projekti materjalid on korras, saame vormistada kooskõlastuskirja.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Hans Jürgen Schumann <[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 24, 2025 10:24 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Merike Joonsaar 
<[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Villu Pihlakas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Ene Sulg <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere

Lisan Kehtna Vallavalitsuse poolt info Indreku küsimus juurde:

Olemasolev pinnaskattega tee jääb selliseks nagu ta on seal asukohas olnud 
ca 50 aastat, ehk vald ei parenda/investeeri sellesse teesse. Tagame teatud 
taseme raja hoolde (eelkõige lumetõrje)

Pool sajandit on kasutatud, ju inimesed saavad seda liikumiseks jätkuvalt 
kasutada. 2024-2025 kasutas GO Track raudtee remondi ajal, mais-juuni 2025 
nad profileerisid ja lisasid madalamatesse kohtadesse täidet vältimaks pori 
(vesi liigub nüüd „rajalt“ kõrvale). Eeldatavasti võib seda rada jala 
liikumiseks kasutada järgnevad pool sajandit.

Sõiduautod liiklust seal ette nähtud pole ja ei tule ka, seega võib 
paigaldada sissesõidu keelumärgi. Raudtee ja muude maaksuste teenindamiseks 
seda rada vaja pole. Kui vaja siis ristumiskohas  riigiteega rakendame nn 
„miinimumprogrammi“ ohutuse tagamiseks!

Palun siis TRAM poolsed täpsustused projekteerijale.

Eeldatavasti on kõige keerulisem osa see, et rada/inimese liikumine üle 
tatud maaüksuse nn kasutusest maha võetud teetammil pole õiguslikult 
defineeritud/defineeritav….?

Keskendume nn ristumise osale.

Lugupidamisega

Hans-Jürgen Schumann

Kehtna Vallavalitsus

Kontakt:

e-kiri  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Pargi 2, Kehtna 79001

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, June 19, 2025 2:55 PM
To: 'Merike Joonsaar' <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hans Jürgen Schumann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Villu Pihlakas 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Ene Sulg 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere, Merike

Vastavalt telefonis räägitule panen tekkinud küsimused kirja, mille selgudes 
siis teame, mida ja millises mahus me tegema peame.

1.	Olemasolev ristumiskoht on alates riigimaantee katte servast 
pinnaskattega (vt allolev väljavõte Google Mapsist). Minu teada on vallal 
plaanis olemasolev pinnaskattega tee katta kruusaga. Kui nüüd mahasõidu 
geomeetriat kitsendatakse (väheneb mahasõidu laius ja raadiused), siis kas 
riigitee katteservast kuni riigitee kinnistu piirini võib selle jalgtee 
lõigu teha ka kruuskattega?
2.	Kas kasutusotstarbe muutmiseks piisab ainult asendiplaani joonisest (kus 
on peal ka jalgtee algust ja lõppu tähistavad liiklusmärgid) ning IKÕ 
joonisest või tuleb selle riigimaantee osa kohta koosta eraldi köide, kus on 
tiitelleht, seletuskiri ja joonised jne?

Tervitades

Indrek Kustavus

EXTech Design OÜ

Tel: +372 53 474 036

From: Ene Sulg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 18. juuni 2025 09:49
To: Villu Pihlakas <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>
Cc: Hans Jürgen Schumann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere!

Nüüd, siis vastaspoole “ maja“ on tutvunud Lalli- Lelle kergtee 
seadustamisega ja jõudnud allpool toodud järeldusele.

Seega, saan aru, et neile tuleb esitada taotlus 20154 Lelle - Vahastu tee 
kasutusõiguse kohta. Seega vaja ka selle lõigu kasutusõiguise joonist, PARID 
jms seotud. See siis Indrekule uus tellimus. Kui ette võtame, siis Villu 
kinnitab (saan aru, et teede rahadest!?)

Minu arusaamine, et ehituslikult tuleb teed kitsendada, tagada 90 kraadine 
nurk riigi teega ja panna kergtee märgistus. Ise arvan, et need õigustatud 
nõudmised ja tasuks ette võtta!? Vastasel juhul jääks asi „kalevi alla“!

Palun arvake ja tegutsege/ei tegutse selles osas!

Lugupidamisega,

Ene Sulg
maakorraldusspetsialist

Kehtna Vallavalitsus
tel 5875 7032
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Merike Joonsaar [mailto:[email-masked]]
Sent: Tuesday, June 17, 2025 11:34 AM
To: Ene Sulg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 20154 km 1,305, : 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere.

Jooniselt nähtub, et olete ühendamas varemprojekteeritud („Lelle 
raudteejaama ja mnt 20154 Lelle-Vahastu vahelise teelõigu parendamine“ 
EXTech Design OÜ ) kergliiklusteed üle Vahe kinnistu riigitee 20154 
ristmikuga km 1,305. Olemasolev ristmik on välja ehitatud sõidukite liikluse 
teenindamiseks vajalike parameetritega, kuid kergliiklustee ühendamisega 
muutub ristmiku kasutusotstarve. Kergliiklustee ühendamisega riigiteele 
tuleb muuta liikluskorraldust,  et välistada sõidukite liiklemine 
kergliiklustee  alale, millele seate IKÕ-t. Riigitee alusel maal tagab 
ohutuse Transpordiamet

EhS §70 lg 3 ja §99 lg 3 alusel tuleb ehitustegevus tee kaitsevööndis ja 
ühendamine riigiteega  kooskõlastada Transpordiametiga ning riigitee omaniku 
on õigus määrata nõuded riigiteega ühendamiseks  (06.03.2025 nr 
7.1-2/25/3034-2). Tegemist on riigitee ristmiku kasutusotstarbe muutmisega, 
mistõttu tuleb ristmiku geomeetria viia vastavusse kergliiklustee laiusega 
2,5m (kitsendada olemasolevat katet), viia riigiteele risti peale, tagada 
nähtavus ja lisada liikluskorralduslikud märgid. Seadustamine tuleb viia 
läbi kogu lõigus, st et ka riigitee alusele maale seatakse kergliiklustee 
isiklik kasutusõigus ja sõlmitakse TRAM-ga notariaalne leping, mille 
eelduseks on  ala liikluskorralduse vastavusse viimine seatud 
kasutusõigusega (kergliiklustee).

Palun informeerige vajalikest muudatustest projekteerijat, kelle jaoks 
ülaltoodud nõuded on lihtsasti lahendatavad.

Edu soovides

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Ene Sulg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, May 19, 2025 3:49 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Hans Jürgen Schumann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere!

Tänase jutu kokkuvõtteks:

Kehtna Vallavalitsuses taotles oma 21.02.2025 kirjaga nr 5-4/2025/395 
„Kooskõlastuse taotlemine“ Transpordiameti kooskõlastust Vahe riigimaa 
kinnisasjal (katastritunnus 29202:006:1748) asuva mitteametliku tee 
(aastakümnete tagune vana Viljandi maantee) seadustamiseks s.o isikliku 
kasutusõiguse seadmiseks Vahe kinnisasjale, sest nimetatud tee asub 
osaliselt riigimaantee 20154 Lelle-Vahastu tee kaitsevööndis.

Et nimetatud tee asub nii riigitee kaitsevööndis, kui ka Tallinn-Lelle-Pärnu 
raudtee kaitsevööndis, siis palus Maa-amet meilt kasutusõiguse seadmiseks 
Transpordiameti ja Edelaraudtee kooskõlastust.

Oma eespoolnimetatud kirjas ütleme, et ei kavanda nimetatud tee osas 
ehituslikke tegevusi ega investeeringuid. Seoses Rapla –Lelle 
raudteepeatuste vahelise raudtee s.h. ka  Lelle raudteepeatuse 
rekonstrueerimistöödega on Go Track OÜ kasutanud (kasutab ka kuni 
rekonstrueerimistööde lõpuni) eelpoolnimetatud mitteametlikku teed 
ehitusmaterjalide transpordiks raudteepeatuse ümberehitusele. Kuna tee on 
ebatasane, vajab see peale raudtee rekonstrueerimiseks vajalike tööde 
(vedude) lõppu tasandamist ja kohati ka parendamist.

Oma vastuskirjas nimetab Transpordiamet: „… teemulle taastatakse ja 
parendatakse vastavalt koostamisel olevale projektile.“

Vallavalitsusel pole plaanis olnud Vahe kinnisasjal asuva tee osas koostada 
projekti. Projekt koostati ainult Lelle raudteepeatuse rekonstrueerimise 
kohta (s.h. paralleelselt raudteega rajatava jalg- ja jalgrattatee), 
projektlahendusel ei ole puutumust riigimaanteega 20154 Lelle-Vahastu tee.

Taotluse lisana esitatud isikliku kasutusõiguse seadmise plaani leppemärkide 
selgitus on osaliselt eksitav, kuna tegelikult projekteerimist ei toimu 
Vahe riigimaa kinnisasjal asuva mitteametliku teelõigu osas (aastakümnete 
tagune vana Viljandi maantee).

Vallavalitsus soovib nimetatud tee kasutuse seadustada s.t. seada isikliku 
kasutusõiguse ja kanda kergteena teeregistrisse.

Nimetatud Vahe kinnisasjal asuv tee ühendab raudtee rekonstrueerimise käigus 
raudtee äärde projekteeritud ja ehitatavat jalg- ja jalgrattateed   20154 
Lelle-Vahastu teega.

Vahe kinnisasjal asuvat teed on aleviku ja Lalli küla inimesed kasutanud ja 
jäävad kasutama ka tulevikus lühima pääsuna kahe asustusüksuse vahel.

Lugupidamisega,

Ene Sulg
maakorraldusspetsialist

Kehtna Vallavalitsus
tel 5875 7032
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Merike Joonsaar [mailto:[email-masked]]
Sent: Thursday, March 6, 2025 11:20 AM
To: Ene Sulg <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere.

Tänan pöördumast.

Kuna kavandatav kergliiklustee paikneb osaliselt riigitee 20154 
Lelle-Vahastu kaitsevööndis, siis soovime omalt poolt esitada mõned 
ettepanekud ja nõuded, millega kergliiklustee projekti koostamisel 
arvestada.

Nõuete koostamiseks soovin teada, et ega kergliiklustee äärde valgustust ei 
rajata?  Sel juhul jätaksime nõuetest valgustuse osa välja.

Peatset tagasisidet ootama jäädes.

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>  <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 21, 2025 12:24 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: 5-4/2025/395 Kooskõlastuse taotlemine

Tere

Teile on saadetud Kehtna Vallavalitsuse dokumendihaldussüsteemi kaudu 
dokument.

Käesoleva kirja ja selle manuste kättesaamise kohta palun saata 
elektroonilisel teel kinnitus e-posti aadressile [email-masked] 
<mailto:[email-masked]>

Digiallkirjastatud dokumendi avamiseks on vaja ID-tarkvara, mis on 
kättesaadav internetis: https://installer.id.ee/

Kui Te ei ole selle kirja õige adressaat, siis palun teavitage sellest kohe 
kirja saatjat ja kustutage kiri koos kõikide lisadega ning ärge avaldage 
kirjas sisalduvat teavet kolmandatele isikutele.

Lugupidamisega

Kehtna Vallavalitsus
Pargi 2
79001 Kehtna
5348 0602; [email-masked] <mailto:[email-masked]>

*** AMETIALASEKS KASUTAMISEKS ***
Selles e-kirjas sisalduv teave (kaasa arvatud manused) on mõeldud 
ametialaseks kasutamiseks ning seda võivad kasutada vaid e-kirja 
adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei tohi ilma saatja selgelt 
väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil kõrvalistele isikutele 
avaldada. Juhul, kui Te olete saanud käesoleva e-kirja eksituse tõttu, 
teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri oma arvutist.

This e-mail and any attachments may contain sensitive and privileged 
information. If you are not the intended recipient, please notify the sender 
immediately by return e-mail, delete this e-mail and destroy any copies. Any 
dissemination or use of this information by a person other than the intended 
recipient is unauthorized and may be illegal.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.